tisdag 8 juni 2010

Färgen är inhandlad

Vilken intensiv måndags morgon. Tänkte börja tidigt och jobba i fatt ordarna, maken skulle skjutsa mig till jobbet eftersom han ändå skulle köpa färg till huset. Jag frågade lite fint om jag skulle följa med i fall vi var tvungna att byta kulör. Sagt och gjort jag följde med men butiken var inte öppen än så det blev en tur till Biltema, inhandlade en elgrill till Dotra.





När väl färgbutiken öppnade så talade vi länge med försäljaren om våra färg problem, han rekommenderade oss till att ta heltäckande färg i stället för täcklasyren. Valet stod mellan Becker eller Demidekk, så nu är vi en Demidekkare. Kulören blandades till, samma som vi har idag. Hoppas att det kommer att funka nu, jag fick inte måla utan det var dags att bege mig till jobbet i stället.





Det blev maken som fick börja måla, han tog vindskivorna (som skulle målas klart först, i vitt). Jag vågar inte vara så högt uppe så det gjorde mig inget. I morgon hoppas han på att kunna tvätta av den del av panelen som farit mest illa, så att han senare kan måla den. När jag kom hem från jobbet så fixade jag mat åt honom, diskade undan och drog om kring på damsugaren så han skulle slippa det idag.






Avslutade kvällen med en kopp kaffe och nybakad chokladkaka som skall serveras med en klick cremefresh. På bild ser ni även mina nya fina vita koppar som jag handlade på Rusta för en 5:a st, passade på att köpa 8st då priset var så lågt.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Lycka till med färgen och målningen. Kram aydan

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot det färdiga resultatet..:D fina koppar, hoppas dagen din varit bra, KRAM

    SvaraRadera
  3. Lycka nu till med målningen! Hoppas att ni har bra målarväder!
    Tänk att koppar som bara kostar en femma kan vara så fina!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  4. De kopparna har jag också.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vill bara kika in för å säga hej och skicka en kram
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck