måndag 7 juni 2010

Måste du förstöra allt

Å vilken underbar dag det var i går. Vaknade vid 9 tiden och tog ut Bella, kände redan då att det skulle bli en solig och varm dag om nu inte molen visar sig som den gjort i flera dagar.

DSC_0004 (2)

Kanon väder blev det och jag satt i solen större delen av dagen och virkade, borde satt på solskydd kanske men jag hade inte tänkt sitta så länge ; ) Nå ja det blev inte så farligt som jag trodde, man sprang fram å tillbaka och drack vatten. Senare på eftermiddagen så  trodde vi att det skulle bli oväder, himlen blev svart och det blåste kallt. Men det kom inget oväder, passade på att plocka lite i källaren för nästa helg är det dags för oss här på området och ha loppis igen.

DSC_0002 (2)

Hoppas att man kan bli av med lite grejer, de har ju stått sedan förra året men nu vill jag verkligen få bort dem. Skall se under veckan om jag får i hop lite mer. Annars så tog vi det lugnt och njöt av tystnaden, grillade i går igen mm. Gäller att njuta av en bit kött och sallad. Vi har pratat om vad vi skall hinna med under veckan en massa utvändig målning, servande av ena bilen osv. Fast jobbet får maken göra för jag skall jobba, ev måste jag och hoppa in och vabba, lille man är sjuk och föräldrarna får inte i hop det.

DSC_0003 (2)

Brödboxen var min brors och den var blå, frågade Dotra om hon ville ha den. Ja, sa hon men du måste måla den vit först och sedan skall det stå bröd på den. Vit är den men jag har inte textat än och hemma hos Dotra står den redan. Hon som alltid sa måste du förstöra allt genom att måla på dem, tur att hon har blivigt “skadad” som hon säger för nu protesterar hon inte alls.

1 kommentar:

  1. Till slut så smittar det välan av sig, hoppas du har en fin dag, här är det grått och regn, tala om förändringar...kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck