lördag 19 juni 2010

Hålla igen eller inte

Då har jag tagit helg, känns som jag behöver det nu. Har varit en tuff vecka på många sett. Fullt ös på jobbet med massor att göra, hoppa in och jobba i butiken och massa annat kul. Lagom till det var daggs att gå hem så drabbades stora delar av staden av ström avbrott och en himla massa regn.

DSC_0141

Efter jobbet var det att åka ner till stan och hämta mammas födelsedags present som jag nu kan tala om vad det var. Ett foto av hennes tre barn, förstorat och utskrivet på canvas. Tänk äntligen fick hon en bild av oss tre tillsammans (den senaste var nog när jag var 8 år). Mamma blev jätte glad, han hade verkligen önskat sig det. Fotografen bakom det hela var min Dotter, gissa vad kul vi hade när vi fotade oss. En massa klädesbyten, spex och skratt och ursköna bilder, fast vi valde en seriös bild den skall ju hänga framme.

DSC_0142

Vi begav oss hem till mamma, där vi alla bjöds på mat , frukt och tårta. Så nu måste man hålla igen ett par dagar på det goda. Fast det verkar ju inte bli någon badsommar så det gör nog inget.

DSC_0144

I morgon/idag lördag (klockan var visst mycket) skall jag och Dotra ta en tur till Eskilstuna för lite seriöst shopping, hoppas att det blir mer fynd än när vi var till Stockholm. Sängen nu då så vi kommer upp i vettig tid.

2 kommentarer:

  1. Hej Corinna, förstår att din mamma blev lycklig över fotot på det finaste hon har. Ha en fortsatt trevlig helg och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blev en härlig tur till Eskilstuna, tycker nog att du ska ta någon med dig och åka söderut...:D ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck