tisdag 13 juli 2010

Sommarvärme eller regn

Tänk att mitt under sommar värmen önskar man sig lite regn, det är ju nästan en synd att säga så. För när väl eländet börjar så vill det aldrig sluta, så låt solen skina, stön.

DSC_0051 (2)

Det vore nog lite enklare om man var ledig och kan svalka sig när man vill eller gå hur lättklädd som helst. Men nu går ju inte det utan här jobbas det i minst 30 graders värme, för inte kan man sätta in luftkond. i ett gammalt hus.

DSC_0050 (2)

Så efter jobbet skyndar jag mig hem och slänger mig i poolen och ligger å myser på en luftmadrass. Det gjorde mig inget att det blåste halvstorm, jag bara njöt. Trodde verkligen att nu kommer det att braka loss, för himlen var mörk men icke då, i denna stund som jag skriver detta så är himlen klar och det är vindstilla, ändå envisas de säga på vädret att det kommer regn.

DSC_0063 (2)

Har ni sett vad vacker pelargonen fortfarande är som jag fick av min jobbarkompis Ann-Marie. Å se lyktan, den sprang jag på då vi var till återbruket för att kasta kartonger. Den låg där på ett släp och killen som skulle kasta den såg att jag sneglade och sa “Vill du ha den” Om jag ville! Än är den fortfarande röd men jag funderar på att göra den vit.

5 kommentarer:

  1. Vilken tur att du kom just då! Lyktan är ju jättefin.Säkert fin i vitt men även som röd.
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Kul att du kunde ta hand om den fina lyktan.
    Hoppas att allt är väl med dig och att du har möjlighet att njuta av sommaren fast du jobbar!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  3. jag tycker lyktan är jättefin som röd!! :)

    SvaraRadera
  4. Håller med...vill ha svalka och tänk att få sova en hel natt, vet inte när jag gjorde det, badar i svett i stället...ha en fin helg, kram

    SvaraRadera
  5. Men vilken tur att du var där just då och fick lyktan:) Jättefin!!

    Här regner det just nu. Det är härligt att höra hur det smattrar... men nu vill jag ha sol igen:)

    Kram Annica

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck