onsdag 18 augusti 2010

Så jag “fröken präktig”

Här rullar dagarna på för fullt med jobb, när jag kommer hem hinner jag banne mig inte med eller har ork till något alls. Förmodar att det bara är en tillfällig formsvacka (hoppas det iaf). Jag har inte brist på grejer som jag vill ta i tu med, jag ha  inte visat mina senaste alster på möbelfronten (jag som inte hade plats) jag skall bara fixa till dem så kommer det så småning om.

DSC_0088

Om möbleringen har ni inte heller fått sett nått av. Nu måste jag nog skärpa mig ; ) . Från det ena till det andra, ni vet gatulyktorna som jag hade problem med här, tror ni att det hänt nått på den fronten? I dag fixades det och det var efter att tidningen skrev om det. Jag ringde i måndags eller tisdags och stötte på igen men inget hände så då skrev jag till VLT och skickade in en bild å visade hur det såg ut på kvällen.

DSC_0075

I dag blev jag uppringd av tidningen som ställde frågor å senare under kvällen så stod det på nättidningen. De har satt en klockstyrning på lyset, vilket skitsnack det har vi ju haft hela tiden. Det är ju så att de aldrig ställer om klockan utan de tror att hela året så är det mörkt vid 20 eller 22.30 tiden.Det är iaf löst för stunden, men skam att man måste kontakta tidningen för att nått skall ske.  Jag må kallas för “fröken präktig”, men jag gör nått iaf.

DSC_0076

Nu hoppar jag igen, för en tid sedan var ju mamma och jag på shopping och jag inhandlade ett par stövletter. Lite tidigt att ha dem nu men jag väntar bara tills jag får använda dem. Jag har storlek 38-39 på skor men i dessa ser det ut som 36:or, fossingarna blir så små. Ur söta och jag föll för dem direkt, fast jag velade ett tag om jag verkligen behövde dem. Jag visste innerst inne att om jag inte slog till så skulle jag ångra mig.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din trötthet..Kanske vädret eller oxå så är man bara trött helt enkelt..jätte söta stövlar..Samma storlek som jag har..brukar inte bli så små och nätta annars när man kommer upp i den storleken ;)
    Många kramar från trötta lilla jag..Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga skor!

    Jodu, trött är bara förnamnet på hur jag känner mig just nu...

    Kram
    Annica

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck