lördag 18 september 2010

Regn

Regnet har stått som spön i backen idag, fast det skulle inte hindra mig från att klara av lite saker på min göra lista. Poolen sattes på tömning, tvätten plöjdes igenom.

DSC_0092

Passade på att städa av altanen, damsuga och torka för till kvällen hade jag tänkta att grilla och mysa i regnet under tak. Äppelpaj och äppelkaka bakades inför besöket av våra barn med respektive och Whilliam förståss. Det blev ett härligt avbreck med lite fika och 3st av besökarna fick en snabbtur med motorcykeln mellan skurarna.

DSC_0088 

När kvällen kom hade jag tänkt att avsluta med grillning på altanen och allt flöt på bra tills halva grillningen var avklarad, då tog gasolen slut. Var bara att gå in och ta till grillpannan, det blev mat men inte alls med den smaken jag hade räknat med.

 DSC_0089

Men sånt är livet, upp och nergångar. Fick en liten stunds mys på altanen med tända ljus. Nu intas soffläge så jag i morgon kan ta tag i “göra listan” som är hur lång som helst. Hoppas på en lång höst innan vintern kommer, så kanske jag hinner med det som behövs göras.

10 kommentarer:

  1. Vad mysigt du har gjort.Fina bilder-Älskar ju ljus året runt.Men nu stiger ju kontot för det.Men det gör ingenting bara så himla mysigt och fint blir det.Vad synd att gasolen tog slut.Önskar dej en skön kväll rara du kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken effektivitet! I morgon, tror jag att vi oxå ska börja tömma poolen. Men, framför allt....det ska bli en dag då vi tar det vääääldigt lugnt! Det var länge sen sist.
    Ha en fin söndag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. My god, vad du har varit effektiv. Tänk om jag hade hälften av denna energi. Dax för en spark i baken! Vad fint det var med alla tända ljus.

    Söndagskramar till dig!

    Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Ja, det blir ju inte alltid som man tänk men då får man göra det bästa av situationen. ha en bra vecka vännen!

    SvaraRadera
  5. Vad fint och mysigt det är när alla ljusen brinner.
    Hoppas att det blev en lyckad måltid trots gasol slut.
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  6. Trist när det inte blir som man tänkt sig men å andra sidan hade du ju dem du älskar omkring dig:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  7. Vackra ljusbilder..Ja idag lyser solen efter dagar av mörker o regn..min kropp är trött och i går fick jag sån stelhet i nacken som nackspärr så idag har jag varit hemma och haft vetekudden som bästa vän..suck..massa kramar Susanne

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder du bjuder på...det är en hel del som ska plockas in, den stora poolen här på Bossgård har vi haft hjälp med att tömma och täcka men nu ska mannen ner i helgen och ta den i vattenhålet oxå..men idag har vi ett underbart höstväder, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  9. Hallojsan!

    Så mysigt det låter med äppelpaj och barn o barnbarn..myspys!!

    Det är så typoiskt med gasol som tar slut..och alltid mitt i..aldrig när man e klar..haha..

    Ha en mysig onsdagskväll!! Kramis Sanne

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck