fredag 1 oktober 2010

Behöver vila och tappa masken en stund.

Nu är det fredags kväll och frissan är avklarad, det var ett tag sedan sist. Sitter just nu i soffan och undrar om jag skall gå och lägga mig, anledningen till det är att jag är så ofantligt trött.

DSC_0134

Har på sistone haft så svårt att varva ner, det finns så mycket som behövs göras nu innan snön kommer. Har haft mycket att ta i tu med hemma och på jobbet, å sedan har jag svårt att be om hjälp när det blir förmycket. Hmm, borde lärt mig från förr. Fast jag har nog taskigt minne som gör så att jag glömmer bort att ta hjälp.

DSC_0135

Fast allt det där vet ni ju hur det är, de flesta av er har setat i samma båt. Har inga direkta planer för helgen, förutom att jag lovat lill prinsen att få sova hos farmor, å sånt kan man inte ändra på.

DSC_0136

Annars skall jag  “försöka” ta det lugnt, tända lite ljus å bara vara.

5 kommentarer:

  1. Försök att sätta av en tid varannan eller varje dag som är "din" tid. Blir lite lättare då. Försök göra en prioriteringslista. Vad är viktigast? Beta av efter hand.
    Och framför allt ... glöm inte ta hand om dig själv så du hinner njuta.

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet precis vad du menar..Imorgon skall jag bara vara oxå och bara små greja..Hoppas att du får en riktigt skön helg..Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Åh lilla gumman...du borde varit hos mig i helgen...med lillprinsen...Här är så lugnt o skönt...bara sonen o hans flickvän i mellanåt...'Det är märkligt hur man funkar...allt ös så länge det finns nåt´...sen är man helt slut så fort det blir stilla...
    Ha det nu så gott du kan...

    Kramar i massor från Malin

    SvaraRadera
  4. Joo det är nog så vi lever många av oss... livet rusar fram o det "är enklast" att göra allt själv...tror man.
    Det låter som ett klokt beslut att slappna av och bara vara. Hoppas det blev så o att du haft o har en skön helg! Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blev en helg med även vila..man måste bara ta sig i kragen ibland och dra i nödbromsen..jag vet...kramen

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck