söndag 24 oktober 2010

Lördags mys som fortsätter…

Tidig söndagsmorgon och jag vaknar samma gamla vanliga tid, alla andra sover sött. Alla andra tänker ni, lill prinsen och hans föräldrar sover över för i går hade vi myskväll.

DSC_0068

Först besökte vi mina svärföräldrar som hade besök av Finländare och lill prisen  fick åka fyrhjuling efter det ville han hem till farmor och leka. Vi köpte lite godis och chips på vägen, vi tände ljus och såg på det nya programmet “Så mycket bättre” Njöt av Di levas tolkning. Jag gillar faktiskt Di leva och har alltid gjort. Nåja ett sidospår men iaf. , mys blev det med tända ljus.

DSC_0069

Väntar på att lille prinsen skall vakna så vi får fortsätta diskutera saker och ting. Här gäller det att ta till vara alla minuter man kan. Kanske lägga ett pussel eller två. Fick de här gamla pusslen av mamma och de har tillhört min pappa som barn. Kluriga bitar som är sågade på ett helt annat sätt än dagens pussel.

DSC_0071

Eftermiddagen skall sedan bestå av lite tvätt och plock. Kanske göra en krans av mossan jag hann med att plocka, innan snön kom. Än har vi inte fått nått här vilket jag är glad över. Fick nog av den varan förra året. Nu hör jag någon hosta, skall se om min prins är vaken.

 

2 kommentarer:

  1. Avundas det att vara morgonpigg...jag sover längre än vad som behövs enbart för att det är så gott o varmt i sängen...ja ja...Jag får ju gjort lite på kvällarna...
    Det låter så mysigt med ert pyssel o mys...vi såg också på det programmet o jag tyckte att det var rätt trevligt...Di Leva har jag också alltid gillat...gillar att han håller kvar vid sin stil...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med såna gamla pussel- så mycket mer känsla i dem!

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck