lördag 27 november 2010

2 bra tips

Hade egentligen inte tänkt att göra något inlägg i dag, det blir ju lite mycket i bland då man både bloggar för mig och sedan på jobbet det känns som man inte riktigt är ledig.

DSC_0099 (2)

Men som ni nu ser så kunde jag inte låta bli. Dagen har rusat på som vanligt, steg upp tidigt i fall det skulle bli en Stockholms resa. Maken skulle köra extra buss mellan Västerås och Stockholm och då tänkte jag att jag kunde följa med. Det blev inte så då det räckte med en buss så i stället köpte vi med oss lite fika och hälsade på hos vårt älskade barnbarn

DSC_0104 (2)

Sedan bar det i väg ut i butiker, Dotras födelsedags presenter skulle inhandlas. Den här gången hade jag fått en önske lista och samtidigt hade jag dragit ut ur reklamen vart allt fanns. Behövde inte irra runt, jo lite blev det då vissa grejer inte höll måttet.

Tips nr.1Tyckte att jag var smart så jag hade reklamen med mig, pris, plats ja allt står ju.

DSC_0105 (2)

Lite grejer till diskmaskinen blev det med, så nu är den på plats och inkörd så nu skall bara skåpen på plats men vi är på väg.

Tips nummer 2 idag är …..hur ofta går inte hängaren av på handduken och man missar det mellan tvättarna? Här är det ofta men då kom jag på idén att ta gardinhängen/klämmor och sätter dem på handduken å vips så hänger de igen. Dessa klämmor köpte jag på loppis i veckan, blev glad då de var vita annars är de alltid guldfärgade.

4 kommentarer:

  1. Tack för tipsen och ha en jättefin första advent i morgon! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Ja men vad gör man då "alla" tappar handduken på golvet...suck...Ett perfekt tips för maken o mig...o jag ska faktisk försöka med ungdomarna.
    Vi väntar ännu mera snö o jag är lite bekymrad...jag vet inte för vad men det är märkligt allt i hopa...Det ser ut som januari här o det är jättedrivor...Ja ja...det blir som det blir...
    Ha nu en Trevlig 1:a advent!

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  3. Ett bra tips! Det tackar nog alla för gissar jag, det kroniska irritationsmomentet, handdukar som inte går hänga... o vem orkar sy o laga dom där "flärparna"?
    Ha en fin första advent!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Massa varma kramar från ett snöigt Fare...

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck