söndag 28 november 2010

Vacker sked

Söndag kväll och just utkommen från bastun, här har vi nu –10,7 ute så det var rätt skönt att värma upp min stela kropp.

DSC_0108 (2)

Annars har vi varit i väg och firat Dotra, hon fyller nämligen 20år i morgon. Dotra bjöd på hembakt, Bullar med nutella, cupcakes med banan smak, mums och på toppen en tårta utan grädde i stället tog hon choklad mousse.

DSC_0110 (2)

Maken har hållit på i köket med att flytta skåp, 3 är flyttade och nu skall 2st sättas tillbaka. Så totalt blev det flytt av 5 skåp för att få in diskmaskinen. Maken har fått hålla på själv då jag har så ofantligt ont i ryggen, fast jag lovar att jag är med och tycker till.

DSC_0107 (2)

Skedar ja, vad vackra de är. Köpte den härom dagen på loppis för att göra mig ett smycka av den. Varje gång jag gör det så blir det inget av det alls eftersom jag alltid tycker att de är för fina för att göras om.

3 kommentarer:

  1. Här är en som samlar på udda vakcra skedar, roligt att duka med, ni verkar ha haft det trevligt i helgen, här har oxå familjen samlats och ätit årets första julbord, men den yngste kunde inte vara med..han som bor i Oslo, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  2. Det lät perfekt med varmt bastubad en sådan här kulen kväll. Det blåser och det vräker ner ännu mera snö...såg vädret för en stund sedan och kan man tänka sig - de lovade ännu mera snö...Nått galet är det...Tänk om det blir 10 plus om några veckor o allt ska smälta bort...vad var det då för mening...suck...När det gäller väder så är det bästa ge sig till tåls...
    Spännande med köket o diskmaskinen, vår är på plats o susar var dag men vi hade ju redan platsen klar...Den är lite bökig att fylla så jag är inte helt nöjd...
    Skeden är väldigt vacker o gör sig bra som just sked men jag kan ana mig till att det skulle bli ett väldigt vackert smycke också...

    Kramar från Malin

    SvaraRadera
  3. vilken vacker sked! vi har -20 ute här i kotka.

    SvaraRadera

Jag blir så glad om du lämnar ett avtryck